Vecslocene

Vecslocene ir vēsturiskais Slocenes upes turpinājums. Vēsturiski Vecslocene bijusi daļa no apkaimes kuģošanas ceļa, kas savienoja Kaņiera un Valguma ezerus ar Lielupi. Pa šo gultni kādreiz Slocenes upe plūda tālāk no Valguma un Kaņiera ezeriem uz Lielupi.

“Satiksmes apstākļi ar Ķemeriem sākumā, līdz 1825. gadam bija ļoti slikti. Ar zirgiem piebraukt nebija iespējams. No Mežbeltēm [tagadējās Kūdras] varēja aiziet ar kājām pa meža taku, bet ērtāka piekļūšana bija ar laiviņu pa Slocenes upi uz augšu, tad pa Slokas ezeru un tālāk uz augšu pa Vēršupīti līdz Ķemeriem. (A.Priede “Ķemeru nacionālā parka flora” Ķemeri, 2017)”

Mūsdienās daļa upes atrodas Ķemeru nacionālā parka teritorijā. Upe pieskaitāma pie mazupēm, kurā ūdens līmenis variē atkarībā no sezonas un lietavām. Oficiāli Vecslocenes lielākais dziļums ir tikai 1,1 m (tas gan nenozīmē, ka atsevišķās vietās nevar būt dziļāks), bet vidējais dziļums – 60 cm. Seno kuģošanas ceļu  atkārtot vairs nav iespējams, jo saimnieciskās darbības rezultātā lielākajā daļā ūdensteču notikušas pārmaiņas – kūdras ieguves nolūkos apkaimes purvi tikuši nosusināts un pārveidoti, mainījies Slocenes un Vecslocenes tecējums, regulēta Vēršupīte augštecē un Ķemeros u.c.

Laivotājiem Vecslocene ir interesanta ar neparastiem dabasskatiem. Upīte ir unikāla ar to, ka tek cauri purvam. Apkārtnes ainavu raksturo mitrājs un applūstoši melnalkšņu meži. No ūdens puses vērojamas dažkārt sireālas ainavas, ko tūristiem, kuri izmanto Ķemeru nacionālā parka Slokas ezera pastaigu taku kājām no šī skatu punkta ieraudzīt neizdosies.  Pa ceļam iespēja vērot dzīvo dabu – putnus, bebrus, ķirzakas un čūskas. Maršrutu vēl interesantāku padara orientēšanās elementi – niedrājs, upes turpinājuma atrašana izbraucot no Slokas ezera.

Vecslocene vislabāk laivojama pavasarī vai rudenī, kad mazāk knišļu, zāļu un lapu.

Vasarā laivot var, tomēr šis maršruts kļūst par izdzīvošanas spēli džungļos – piedzīvotāju meklētājiem varētu patikt, taču par atpūtas laivu braucienu vasaras vidū šis laivošanas maršruts vairs  nav uzskatāms. Savu lomu spēlē arī ūdens daudzums upē.

Maršruts: Vecslocene – Slokas ezers – Vecslocene

  • 1 diena 10-12 km

Maršruts iedalāms 3 posmos:

1. Niedru labirints no maršruta sākuma līdz Slokas ezeram 1- 2 km, atkarībā no tā, kuru atteku izvēlēsieties iebraukšanai Slokas ezerā. 

2. Slokas ezers 2-2,5 km atkarībā no tā vai ezeru šķērsosiet ar pieturu pie Putnu vērošanas torņa (iesakām) vai airēsiet pāri ezeram taisnā līnijā. 

3. Vecslocenes turpinājums no Slokas ezera. ~ 4,5 km Šeit interesants piedzīvojums ir Vecslocenes iztekas no ezera atrašana. Kad ieteka atrasta, turpinām ceļu baudot purva dabu. Pēc pirmā kilometra kreisajā pusē parādās mežs. Apnesams šķērslis – caurteka pār ceļu, kas ved uz vienu no Kauguru rajoniem – Bažciemu.

Sākot no caurtekas jāuzmanās no vietējiem piknikotājiem – makšķerniekiem upes krastos. Makšķernieki nekur nemīl laivotājus. Antropogēno slodzi Kauguru teritorijā paši uzskatām par maršruta trūkumu. Citādi upe visā brauciena garumā vizuāli baudāma.

Finišs pie pēdējā tiltiņa pirms upes ietekas Lielupē. Ja rodas vēlme laivot tālāk, var turpināt ceļu plašākos ūdeņos pa Lielupi un aplūkot Slokas papīra fabrikas drupas no upes puses.

  • Laivās jāveic tikai 10 km, upe ir līkumota, bez vērā ņemamas straumes. Nesteidzīga laivu brauciena ilgums ~ 4 stundas.
  • Vecslocene piemērota laivošanai ar visu veidu laivām, izņemot piepūšamās.
  • Kanoe laivās, īpaši braucot ar bērniem, jāizvērtē situācija šķērsojot ezeru: stiprākā vējā jābrauc gar aizvēja krastu.
  • Šķērsojot ezeru SitOnTop laivās par vēju ezerā varat neuztraukties.

Laivu noma Vecslocenē*:

*Cenā ietilpst inventāra noma (laiva, vestes, airi) laivu transports un automašīnu menedžments: šoferi aizstūrē savas mašīnas uz finišu, no kurienes mēs viņus atvedam uz startu pie pārējās grupas. Visi finišē pie saviem auto.

Šo maršrutu apkalpojam sākot no 6 laivām:

  • € 26,– (1-viet laiva – kajaks, SOT)
  • € 37,- (2-vietīga laiva, smaile, kanoe)
  • € 39,– (3-vietīga laiva – kanoe)

Skat. arī citus laivošanas video un foto

Comments are closed.